دبیر کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی از شرکت ۴ هزار نفر در پویش ملی و دوره آموزشی حسنه ماندگار خبر داد.

 شرکت ۴ هزار نفر در مرحله مقدماتی پویش ملی حسنه ماندگار

علی‌اکبر روحی گل ختمی بیان کرد: دوره مقدماتی پویش ملی و دوره آموزشی حسنه ماندگار باهدف تشکیل شبکه ملی تسهیلگر جوانی جمعیت طی بهار ۱۴۰۳ با محوریت کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور برگزار شد.
وی گفت: برگزاری این پویش در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکید تولیت معزز آستان قدس رضوی به مجموعه معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی به‌منظور ترویج و فرهنگ‌سازی حوزه جمعیت و فرزندآوری به انجام رسید.
دبیر کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: ثبت‌نام شرکت در این پویش اسفندماه سال ۱۴۰۲ انجام و بیش از ۴ هزار نفر برای شرکت در این دوره اعلام آمادگی کردند.
روحی افزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده این دوره به مدت ۸ ساعت کلاس آموزشی در همه استان‌های کشور و ۳ شهرستان کاشان، دامغان و رفسنجان با حضور اساتید برجسته به‌صورت حضوری برگزار شد.
 وی خاطرنشان کرد: جریان‌شناسی، ضرورت و اهمیت مسئله جمعیت، تاریخچه و سیر تحولات جمعیتی در ایران، موهبت فرزندآوری، خوانش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تبیین جایگاه مادر و ارزش فرزندآوری، سقط‌جنین، روان‌شناسی تک‌فرزندی، طب سنتی باروری و فنون تسهیلگری و پاسخگویی به شبهات از جمله مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی بود.
 دبیر کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی در ادامه با اشاره به آمار و ارقام شرکت‌کنندگان در این دوره گفت: ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان در این دوره را بانوان و ۲۵ درصد آقایان تشکیل می‌دادند و بیشترین شرکت‌کنندگان نیز در خراسان رضوی، کرمان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و تهران بودند.
 روحی افزود: تحصیلات شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی شامل ۱۱۴۲ نفر دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و دکترا، ۱۵۵۵ نفر دارای مدرک کارشناسی یا سطح دو حوزه و ۱۳۰۳ نفر نیز دارای مدرک کاردانی و سطح یک حوزه بودند.
وی گفت: بیش از ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان از اعضای شبکه خادم‌یاری در استان‌های کشور بوده و ۳۰ درصد افراد حاضر در دوره نیز دارای سه فرزند به بالا بودند.
دبیر کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: در پایان دوره مقدماتی شرکت‌کنندگان در آزمون برخط شرکت کرده و افرادی که موفق به کسب نمره ۵۰ به بالا شدند در دوره تکمیلی که مرداد و شهریور امسال به‌صورت مجازی برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.
روحی تصریح کرد: این افراد از مهرماه فعالیت‌های مختلفی در حوزه ترویج فرزندآوری و تسهیل فرزندآوری از جمله روش‌های اغنا سازی، شرکت در جلسات تبیینی، شرکت در نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها، مشاوره سقط‌جنین، تهیه جهیزیه برای زوجین که در دوران عقد باردار شدند و اقدامات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت خواهند داشت.
دبیر برگزاری پویش ملی حسنه ماندگار در ادامه بیان کرد: از جمله برنامه‌های آتی دبیرخانه کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت در کشور برگزاری دوره تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت ویژه ۶۰ هزار نفر از فرهنگیان، برگزاری دوره تخصصی تربیت مشاور منصرف از سقط، ویژه ۱۴۰۰ نفر از خادم‌یاران مشاوره مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، برگزاری دوره ایران جوان ویژه شبکه بهداشت نیشابور و شهرستان فیروزه و شهرستان زبرخان و دوره تبیینی ویژه سربازان همکار در آستان قدس رضوی خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.